ساخت وبلاگ مي تواند يك روش مطمئن و تضميني براي ساخت برند شخصي شما، و يا ارتقاي ديده شدن شركت شما در صنعت مورد نظر باشد. در حالت ايده آل اين كار ميتواند هر دوي اين مزايا را براي شما به همراه داشته باشد. قطعاً هدف نهايي شما تبديل شدن به يك متخصص است كه بر روي موضوع مورد نظر و نيچ كاري شما تمركز دارد. وقتي كه اين كار را شروع ميكنيد تعهد به يك نيچ يا چشم انداز مهم است شما بايد مالك و پرورش دهنده آن باشيد.
وقتي كه شما از نيچ و چشمانداز خود خسته شديد، حس مي كنيد كه ديگر نياز به معرفي خود نخواهيد داشت و به عنوان يك فرد بزرگ و البته ناشناس با اطلاعات وسيع در زمينه مورد نظر باقي خواهد ماند.
با پايين آمدن بازديد وبلاگ تخصصي شما وقتي كه قانون كاهش بلاگ هاي زائد به سراغ شما بيايد چه كار خواهيد كرد؟
اگر به اين نقطه برسيد شما بايد به دنبال موضوعات خارج از نيچ باشيد و دنبال موضوعاتي غير از نيچ اصلي خود برويد و آنها را دنبال كنيد به علاوه نوشتن مطالب خارج از نيچ مي تواند مزاياي زيادي را براي شما به همراه داشته باشد. براي درك بهتر اين استراتژي اجازه دهيد با هم مروري بر دلايل اثبات اين ادعا داشته باشيم و نكات كوچكي را براي شروع نيچ ماركتينگ يادآور شويم.
1. شما مي توانيد به مخاطبين خيلي بيشتري دست يابيد
اگر بخواهم از تجربيات شخصي خود براي شما بازگو كنم، روزگاري من هيچ كس نبودم. يك آدم غير مهم كه براي يك كمپاني تجاري اينترنتي كار مي كرد، كه هيچ كس اسمي از او نشنيده بود. اما يك استراتژي هوشمند براي ارتقاي محتوا تمام آنها را تغيير داد.
ناگهان من فقط كسي نبودم كه در مورد تجارت براي سايت ورد استريم مطلب مينوشتم بلكه به كسي تبديل شده بودنم كه براي سايت هاي بزرگي مانند Search Engine Land، MOZ، Search Engine Watch و Search Engine Journal مطالب مختلفي را در زمينه هايي خارج از نيچ اصلي خود مانند بازاريابي و تبليغات، بازاريابي شبكه هاي اجتماعي، PPC، تبليغات نمايشي و سئو، مطالبي منتشر ميكردم.
در همين موقع، وقتي يكي از اين مطالب به ده ها هزار بازديد مي رسيد، من دلهره مي گرفتم، و همينطور وقتي كه يكي از اين مقاله ها به چند صد هزار بازديد مي رسيد، طبيعتاً استرس بيشتري براي من داشت. اما اين يك دستاورد فوق العاده بود. من به زودي فهميدم كه با نوشتن در مورد تبليغات و بازاريابي در حال رسيدن به نقطه اوج كاري خود هستم، و پيشرفت ديگري در انتظار من نيست. پس با تغيير جهت و كار خارج از نيچ، يكي دو سالي را مشغول به نوشتن در مورد موضوعات خارج از عنوان اصلي و نيچ كاري اختصاص دادم.
من اين كار را با كار براي inc.com شروع كردم. به طور عموم در رابطه با استارت آپ ها و كارآفريني مطالبي را نوشتم كه به طور كاملاً مضحكي براي اين موضوعات ذوق و اشتياق داشتم.
بعد از اين اتفاق ناگهان مقالات تاپ من به طور شگفت انگيز و فوق العاده اي رشد كرد. وقتي كه در وبلاگ اصلي يك مطلب كوچك منتشر مي كردم، بيش از يك ميليون بازديد به دست ميآوردم. و اكنون اگر يك پست كامل و جامع منتشر كنم، تعداد بيش از ده ميليون بازديد به دست خواهم آورد.
نكتهاي كه بايد در مورد اين مقالات در نظر داشت اين است كه همه آنها در مورد ماركتينگ نيستند آنها شامل موضوعات مختلفي مثل تقويت هوش مالي و ايجاد اولين تاثير گذاري در روند كار خواهند شد.
مخلص كلام: چيزي كه شما با تمركز كردن صرف به روي نيچ خود از دست ميدهيد بالا رفتن حجم مخاطب شماست.
2. شما مي توانيد مشتري هاي آينده خود را تحت تاثير قرار دهيد
وقتي كه شما داريد محتوا توليد مي كنيد، دو دسته از افراد هستند كه بايد به آنها توجه كنيد:
دسته اول: افرادي كه ميدانند به خدمات و يا محصولاتي كه شما ارائه مي دهيد احتياج دارند.
دسته دوم: افرادي كه هنوز متوجه اين نشده اند كه به خدمت و يا محصول شما احتياج دارند.
نوشتن متن خارج از موضوع نيچ باعث مي شود، كه گروه دوم تحت تأثير قرار بگيرند، و اين علت اصلي است كه من شروع به نوشتن در موضوعات كار آفريني كردم. كارآفريني معمولا با كلماتي كه به صورت Adwords مورد استفاده قرار مي گيرند كاري ندارد، و كسب و كارهاي كوچك مشتاق آن هستند.
نوشتن در مورد موضوعات گسترده و خارج از نيچ باعث ميشود تا مردم حتي قبل از اينكه به خدمات و محصول شما نياز داشته باشند به كمپاني شما مراجعه كنند. به آن علاقه مند شده، با برقراري يك رابطه قوي بر پايه علاقه مشترك، شما مي توانيد ارتباط خود را قوي كنيد. در اين صورت وقتي افراد به محصول و يا خدمتي در زمينه كاري شما احتياج پيدا كنند، اول به سراغ شما خواهند آمد.
3. شما مي توانيد به روابط تان در شبكههاي اجتماعي را بالا ببريد
اگر شما اينقدر خوش شانس باشيد كه براي منتشر كردن مطالب جانبي خود از سايت هاي بزرگي مانند inc.com استفاده كنيد، قطعا ميليون ها طرفدار در فيس بوك و توييتر خواهيد داشت. شما به راحتي مي توانيد ببينيد كه تعداد فالوور هاي شما در حال اوج گرفتن خواهد بود. تنها كاري كه بايد بكنيد نوشتن در مورد موضوعات خارج از مسير نيچ ماركت شما، و همينطور قابل توجه و جذاب است. هر موقعي كه inc.com مقالات من را به صورت ارگانيك منتشر ميكرد، فالوورهاي بسيار بيشتري دريافت مي كردم.
وقتي چند سال پيش شروع به نوشتن براي اين مطالب كردم كمتر از ۱۰۰ هزار فالوور در توييتر داشتم، اما الان اين تعداد به بيش از ۳۰۰ هزار نفر رسيده است. Medium نيز يكي ديگر از پلتفرم هاي شگفت انگيز براي جذب خوانندگان جديد از طريق نوشتن و انتشار مطالب خارج از نيچ است. علاوه بر اين، انتشار مطلب در Medium باعث ميشود، از نكاتي كه يك مجموعه با مديريت بزرگ، مي تواند در اختيار شما قرار دهد استفاده كنيد.
به عنوان يك مثال ساده مي توانم بگويم، پستي كه در مورد مالتي تسكينگ در مديوم منتشر كردم بيش از نيم ميليون بازديد داشت.
اين پست يكي از موفقترين پست هاي من در طول دوره كاري من بود، و توسط Arianna Huffington در توييتر بازنشر شد.
بعد از بالا رفتن فالوور هايتان، مي توان گفت كه شما در واقع يك ابزار حرفه اي براي پيشرفت كار خود در زمينه تخصصي و نيچ خود داريد. بالا بودن فالوور را دست كم نگيريد!
4. شما مي توانيد به درستي خود را معرفي كنيد
انتشار مطالب خارج از نيچ اين فرصت را براي شما فراهم مي كند، كه خود را معرفي كنيد به طور ساده ميتوان گفت كه انتشار پست هاي ارگانيك ديگر كارايي سابق را براي شما ندارند، و شما بايد روي قالب، متن و موضوع محتواي خود بيشتر كار كنيد.
علاوه بر اين شما نمي توانيد بگوييد كه مطالب پرخواننده و محبوب براي شما كارايي ندارند. اين ها چيزهايي هستند كه من خود را با آنها معرفي كردم.
من به شخصه ترجيح مي دهم پست هايي داشته باشم، كه علاوه بر مفيد بودن و داشتن اطلاعات و نكات ضروري، بتوان كمي حس شوخ طبعي و جلوه هاي بصري به آنها اضافه كرد. اين باعث مي شود مطلب شما در حافظه خواننده باقي بماند.
به ياد داشته باشيد كمي استفاده از اطلاعات شخصي شما در مطلب باعث مي شود كه متن شما جالب تر شود!
5. سلامت عقلي خود را حفظ كنيد
پس از اينكه شما مدت چند سال را صرف نوشتن مطلب در مورد موضوع و نيچ خاصي كنيد، تغيير نظر شما در مورد موضوعات كمي سخت خواهد شد، و ذهن شما در مورد موضوعات جديد جبهه گيري خواهد كرد.
به عنوان نمونه اگرمن سالها در مورد ادورز و ويژگيهاي آنها مطلب مينوشتم، قطعا تا الان ديوانه شده بودم.
متنوع كار كردن چيزي كه سلامت عقلي شما را تضمين مي كند!
چگونه نوشتن يك محتواي خارج از نيچ را شروع كنيم
اكنون كه ما ميدانيم چرا ميخواهيم موضوعات خارج از موضوع و نيچ، و همينطور متنوعي را دنبال كنيم، بايد بياموزيم كه چگونه اين كار را شروع. روش هاي زير اين كار را براي شما باز خواهند كرد:
تحقيقات خود را انجام بده:
قبل از اينكه اين كار را شروع كنيد، بايد با خود مي انديشيد كه چگونه موضوعات خارج از نيچ مي تواند به كسب و كار شما رونق ببخشد، و آن را بهبود دهد. شما از طريق اين موضوعات مي توانيد چه عناويني را به دست بياوريد و آنها چگونه مي توانند به شما كمك كنند.
راهي را پيدا كنيد كه مسير خود را از افراد مشهور در آن زمينه جدا كنيد:
به ياد داشته باشيد كه راه و نيچ شما چيز ديگري است از اينكه مي خواهيد به چه چيزي دست پيدا كنيد اطمينان حاصل كنيد. از كساني كه نيچ تخصصي آن ها اين موضوعات است فاصله بگيريد تا تمركز نيچ آن ها فعاليت شما را كمرنگ نكند.
قبل از اينكه شما به اين كار دست بزنيد، احتياج به يك پلن و برنامه ريزي و يا حتي يك نيچ جدا داريد. شما ابتدا بايد زمينهاي كه مي خواهيد در آن مطلب منتشر كنيد را پيدا كنيد، بعد از اين كار بايد به دنبال سايت هايي باشيد كه اين موضوعات را به صورت گسترده منتشر مي كنند، و بازخورد خوبي را از اين موضوعات گرفته اند. اين سايت ها را مطالعه كرده، استايل آنها را پيدا كنيد. شما بايد با قالب اين سايت ها آشنا باشيد تا بتوانيد براي آنها مطالب بنويسيد.
مي توانيد براي يادگيري اين كار از سايتBuzzSumo استفاده كنيد با اين سايت شما مي توانيد به برترين مطالب هر سايت در زمينه هاي مختلف دسترسي پيدا كنيد و با تكنيك هاي نگارشي آنها و چگونگي كاركرد شان آشنا شويد.
سايتBuzzSumo همينطور شما مي توانيد از طريق اين سايت به بلاگ هاي ساير نويسندگان دسترسي داشته باشيد و اين موضوع را متوجه شويد، كه آنها چگونه خط كاري خود را انتخاب ميكنند.
وقتي كه مي خواهيد براي سايت مورد نظر خود ايميل بزنيد و خود را به عنوان يك نويسنده به آنها معرفي كنيد، مي توانيد از چند ايده جانبي كوچك براي اين كار استفاده كنيد. به عنوان مثال متن زير مي تواند يك ايميل خوب براي يك سايت به منظور قرار دادن مطالب شما در آن باشد:
"سلام من مقاله فوق العاده اي رو كه در مورد ]موضوع خاص[ ارائه داده بوديد خوندم. ميخواستم ببينم كه آيا به انتشار مقالاتي در اين زمينه علاقه داريد؟ در اينصورت من ميتونم براي شما كمك بزرگي باشم!"
براي اين كار به دنبال شكاف هاي مختلف كه در داخل ساير مقالات هست بگرديد. شما بايد اين ايرادات را رفع كنيد. اگر بتوانيد ايراد بقيه مقاله ها را رفع كنيد، و يك تحقيق كامل راجع به موضوعات آنها داشته باشيد، ميتوانيد موفقيت زيادي پيدا كنيد.
اگر در پيدا كردن موضوعات به موضوع بكري برخورد كرديد كه بازخورد آن را نمي دانستيد، مي توانيد از طريق يكي از دو روش زير به تحليل و بررسي آن بپردازيد:
به توييتر مراجعه كنيد و تاپيك ها و موضوعات را رصد كنيد:
اگر شما مي خواهيد مطمئن شويد كه آيا مطالب درستي را در مورد موضوع اصلي دنبال مي كنيد، در مورد آن در توييتر توييت كنيد. اگر موضوع شما در توييتر به چالش كشيده شود و مخاطبان در مورد آن نظراتي را ارائه كنند، شما مي توانيد مطمئن باشيد كه اين موضوع براي كساني جالب است، و مي توانيد روي آينده اين موضوع حساب كنيد. پس اين كار را انجام دهيد.
1) http://seowebmaster.blogtez.com/post39.php
2) http://seo-webdesign.avablog.ir/post/52/SSL+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F
3) http://developer-website.blograz.ir/post/51/SSL+%DA%86%D9%8A%D8%B3%D8%AA%D8%9F
4) http://seo-web-designer.bigsite.ir/post-180353.html
5) https://seowebmaster.blogsky.com/1399/09/15/post-60/SSL-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f
- شنبه ۲۲ آذر ۹۹ ۱۱:۱۱ ۵۰ بازديد
- ۰ نظر